EL.LE. Vol. 9, n. 3 - Novembre 2020
Descrizione
SOMMARIO:
Conoscenze e competenze nell’educazione linguistica
Paolo Balboni
On the Interplay between Strategic Competence and Language Competence in Lecturing through English
Findings from Italy
Ada Bier
Language Awareness in Italian Secondary Schools
How Do Students Approach Language Awareness Tasks and What Kind of Language Awareness Emerges from their Reflections?
Zuzana Toth
Una ricerca quali-quantitativa sul Portfolio europeo delle lingue con studenti universitari
Giulia Tardi
Stakeholders’ Perceptions over the Integration of CLIL and Museum Education and Methodological Implications
Fabiana Fazzi
Motivation, Pleasure and a Playful Methodology in Language Learning
Fabio Caon
RECENSIONI
Gilles Kuitche Talé
Les langues étrangères en Afrique
Vicky Mazoua Megni Tchio
Paolo Nitti
Didattica dell’italiano L2
Giovanni Favata
Marcel Danesi, Pierangela Diadori, Stefania Semplici
Tecniche didattiche per la seconda lingua
Benedetta Garofolin
Patrizia Zanelli
L’arabo colloquiale egiziano
Andrea Facchin
Daria Coppola
Educazione linguistica e insegnamento
Catia Mugnani
Persone
Balboni, Paolo E. (Consulente scientifico)
Università Ca' Foscari Venezia - Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati (Curatore)
Università Ca' Foscari Venezia - Centro di Ricerca sulla Didattica delle Lingue (Curatore)
Editore:
Edizioni Ca' Foscari - Digital PublishingData:
2020Formato
application/pdf (4.11 MB)