Salta ai contenuti
Università degli Studi di Padova

PHAIDRA – Collezioni digitali



EL.LE. Vol. 13, n. 1 - Marzo 2024

EL.LE. Vol. 13, n. 1 - Marzo 2024

Descrizione

Sommario:

Bibliografia di Linguistica Educativa in Italia – BLEI
Aggiornamento 2023
Paolo E. Balboni

Examinees’ Four Skills Performance Balance in High Stake Foreign Language Examinations
Antonio Venturis, Julie Vaiopoulou

Collaborative Professional Development in English Medium Instruction
Bruna Di Sabato, Brownen Hughes, Ernesto Macaro

«Tra di noi non è mai scorso buon sangue»
Un’analisi corpus-based delle autobiografie linguistiche di un campione di studenti universitari con DSA
Michele Daloiso

Fostering Interculturality in Foreign Language Teaching
Literature in a Chinese Language Classroom
Daniela Licandro

Editore:

Edizioni Ca’ Foscari - Venice University Press

Data:

2024

Formato


application/pdf (2.78 MB)

Soggetto


• Interculturality • Italian upper secondary school • Educational Linguistics • Literature • EMI • Collaborative professional development • Skills segregation • Sexual harassment • Four skills performance balance • Skills integration • Teacher/student interaction • Higher education • Corpus-based research • Linguistic autobiography • Teaching strategies • Foreign language testing • Language certification • Chinese as a foreign language • Dyslexia • Young adults

Lingua:

Inglese, Italiano

Fonti


• EL.LE. Vol. 13, n. 1 - Marzo 2024. Venezia, Edizioni Ca’ Foscari - Venice University Press, 2024-03-22, 118 p.

Diritti:

Licenza Creative Commons
Quest'opera è distribuita con Licenza Creative Commons CC BY 4.0.

Ente o persona di riferimento:

Edizioni Ca' Foscari