EL.LE. Vol. 13, n. 1 - Marzo 2024
Descrizione
Sommario:
Bibliografia di Linguistica Educativa in Italia – BLEI
Aggiornamento 2023
Paolo E. Balboni
Examinees’ Four Skills Performance Balance in High Stake Foreign Language Examinations
Antonio Venturis, Julie Vaiopoulou
Collaborative Professional Development in English Medium Instruction
Bruna Di Sabato, Brownen Hughes, Ernesto Macaro
«Tra di noi non è mai scorso buon sangue»
Un’analisi corpus-based delle autobiografie linguistiche di un campione di studenti universitari con DSA
Michele Daloiso
Fostering Interculturality in Foreign Language Teaching
Literature in a Chinese Language Classroom
Daniela Licandro
Persone
Università Ca’ Foscari Venezia - Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati (Curatore)
Università Ca’ Foscari Venezia - Centro di Ricerca sulla Didattica delle Lingue (Curatore)
Editore:
Edizioni Ca’ Foscari - Venice University PressData:
2024Formato
application/pdf (2.78 MB)
Soggetto
• Interculturality • Italian upper secondary school • Educational Linguistics • Literature • EMI • Collaborative professional development • Skills segregation • Sexual harassment • Four skills performance balance • Skills integration • Teacher/student interaction • Higher education • Corpus-based research • Linguistic autobiography • Teaching strategies • Foreign language testing • Language certification • Chinese as a foreign language • Dyslexia • Young adults





