Salta ai contenuti
Università degli Studi di Padova

PHAIDRA – Collezioni digitali



EL.LE. Vol. 11, n. 2 - Luglio 2022

EL.LE. Vol. 11, n. 2 - Luglio 2022

Descrizione

Sommario:

Dal 1960 a oggi: riflessioni sull’influenza della Teoria della Gestalt sui dispositivi didattici per l’insegnamento linguistico
Marco Mezzadri

Analisi degli errori morfosintattici più frequenti nell’italiano degli studenti egiziani
Mai Morsy Tawfik Ali

A Processability Approach to Instructed Language Learning in Multilingual Contexts
Developmental Stages from a Receptive Competence Perspective
Helen Victoria Forsyth

Proposte di consolidamento lessicale in vista della certificazione di lingua latina
Andrea Consalvi, Laura Viganò

Developing Multiliteracies Through Digital Storytelling
A Case Study on Learners of Italian as a Foreign Language
Ilaria Compagnoni

Il corpus RU_SEAH
La lingua russa per la comunicazione specializzata nel settore dell’architettura e delle costruzioni
Maria Chiara Ferro

RECENSIONI
Linda Barone, Bruna Di Sabato, Monica Manzolillo
L’educazione linguistica e letteraria
Valentina Pagnanini

Simona Bartoli Kucher, Fabrizio Iurlano (a cura di)
Quo vadis, italiano 2020? Letteratura, cinema, didattica e fumetti
Giulia Isabella Grosso

Editore:

Edizioni Ca’ Foscari - Venice University Press

Data:

2022

Formato


application/pdf (3.77 MB)

Soggetto


• Third Language Acquisition • Russian language • Processability Theory • Receptive competence • Developmentally Moderated Transfer Hypothesis • Certification of Latin language • Italian as a foreign/second language • Multiliteracies • Task-based language learning • Difficulties of the Italian language • Learning-acquisition unit • Digital storytelling • Corpus linguistics • Multilingualism • Error analysis • H5P • Gamification • Educational technologies • Italian language learning • Parts of speech • Vocabulary • Architecture and construction • Gestalt Theory • Educational linguistics • Teachability Hypothesis • Language for academic purposes • Morphosyntactic errors • Latin • Influence of the Arabic language • Specialised communication • Russian corpora

Lingua:

Inglese, Italiano

Fonti


• EL.LE. Venezia, Edizioni Ca’ Foscari - Venice University Press, 2022-07-29, pp. 139-179.

Diritti:

Licenza Creative Commons
Quest'opera è distribuita con Licenza Creative Commons CC BY 4.0.

Ente o persona di riferimento:

Edizioni Ca' Foscari