EL.LE. Vol. 11, n. 2 - Luglio 2022
Descrizione
Sommario:
Dal 1960 a oggi: riflessioni sull’influenza della Teoria della Gestalt sui dispositivi didattici per l’insegnamento linguistico
Marco Mezzadri
Analisi degli errori morfosintattici più frequenti nell’italiano degli studenti egiziani
Mai Morsy Tawfik Ali
A Processability Approach to Instructed Language Learning in Multilingual Contexts
Developmental Stages from a Receptive Competence Perspective
Helen Victoria Forsyth
Proposte di consolidamento lessicale in vista della certificazione di lingua latina
Andrea Consalvi, Laura Viganò
Developing Multiliteracies Through Digital Storytelling
A Case Study on Learners of Italian as a Foreign Language
Ilaria Compagnoni
Il corpus RU_SEAH
La lingua russa per la comunicazione specializzata nel settore dell’architettura e delle costruzioni
Maria Chiara Ferro
RECENSIONI
Linda Barone, Bruna Di Sabato, Monica Manzolillo
L’educazione linguistica e letteraria
Valentina Pagnanini
Simona Bartoli Kucher, Fabrizio Iurlano (a cura di)
Quo vadis, italiano 2020? Letteratura, cinema, didattica e fumetti
Giulia Isabella Grosso
Persone
Balboni, Paolo E. (Consulente scientifico)
Università Ca’ Foscari Venezia - Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati (Curatore)
Università Ca’ Foscari Venezia - Centro di Ricerca sulla Didattica delle Lingue (Curatore)
Editore:
Edizioni Ca’ Foscari - Venice University PressData:
2022Formato
application/pdf (3.77 MB)
Soggetto
• Third Language Acquisition • Russian language • Processability Theory • Receptive competence • Developmentally Moderated Transfer Hypothesis • Certification of Latin language • Italian as a foreign/second language • Multiliteracies • Task-based language learning • Difficulties of the Italian language • Learning-acquisition unit • Digital storytelling • Corpus linguistics • Multilingualism • Error analysis • H5P • Gamification • Educational technologies • Italian language learning • Parts of speech • Vocabulary • Architecture and construction • Gestalt Theory • Educational linguistics • Teachability Hypothesis • Language for academic purposes • Morphosyntactic errors • Latin • Influence of the Arabic language • Specialised communication • Russian corpora








