Salta ai contenuti
Università degli Studi di Padova

PHAIDRA – Collezioni digitali



EL.LE. Vol. 14, n. 2 - Luglio 2025

EL.LE. Vol. 14, n. 2 - Luglio 2025

Descrizione

Sommario:

La grammatica dell’italiano L1 come salvagente cognitivo per studenti ‘liquidi’
Paolo E. Balboni

Insegnare le lingue speciali ad apprendenti adulti italofoni di russo come lingua straniera all’università
Ricognizione e analisi critica dei manuali moderni esistenti (2000-23)
Linda Torresin

Teaching Me Softly. A Research Study on Language
Educators’ Must-Have Skills According to a Group of Prospective Teachers
Michele Daloiso

The Evaluation of Linguistic and Cultural Mediation from Greek to Spanish and Italian
Antonio Venturis, Angélica Alexopoulou

Il corpus KIParla. Una risorsa per la didattica dell’oralità
Silvia Ballarè, Claudia Borghetti, Paolo Della Putta, Caterina Mauri, Eleonora Zucchini

CLIL e didattica inclusiva tra plurilinguismo e mediazione nella scuola primaria
Virginia Vecchiato

Editore:

Edizioni Ca’ Foscari - Venice University Press

Data:

2025

Formato


application/pdf (2.93 MB)

Soggetto


• Intralingual translation • Educational linguistics • Mediation • Teaching the mother tongue • Multilingual assessment • Teacher cognition • Data-driven learning • Corpora • BICS/CALP • CEFR Companion Volume • Italian as the mother tongue • Spoken language • Glocal testing • Soft skills • Adult learners • Language teacher education • Language variation • Russian as a foreign language • University learners • Teaching special languages • Language education • Cross-linguistic mediation • Teaching grammar • Educational Linguistics • Case study • Written production • Multilingualism • CLIL • Teaching Italian • Textbooks

Lingua:

Italiano, Inglese

Fonti


• EL.LE. Vol. 14, n. 2 - Luglio 2025. Venezia, Edizioni Ca’ Foscari - Venice University Press, 2025-08-29, 125-249 pp.

Diritti:

Licenza Creative Commons
Quest'opera è distribuita con Licenza Creative Commons CC BY 4.0.

Ente o persona di riferimento:

Edizioni Ca' Foscari