EL.LE. Vol. 14, n. 2 - Luglio 2025
Descrizione
Sommario:
La grammatica dell’italiano L1 come salvagente cognitivo per studenti ‘liquidi’
Paolo E. Balboni
Insegnare le lingue speciali ad apprendenti adulti italofoni di russo come lingua straniera all’università
Ricognizione e analisi critica dei manuali moderni esistenti (2000-23)
Linda Torresin
Teaching Me Softly. A Research Study on Language
Educators’ Must-Have Skills According to a Group of Prospective Teachers
Michele Daloiso
The Evaluation of Linguistic and Cultural Mediation from Greek to Spanish and Italian
Antonio Venturis, Angélica Alexopoulou
Il corpus KIParla. Una risorsa per la didattica dell’oralità
Silvia Ballarè, Claudia Borghetti, Paolo Della Putta, Caterina Mauri, Eleonora Zucchini
CLIL e didattica inclusiva tra plurilinguismo e mediazione nella scuola primaria
Virginia Vecchiato
Persone
Università Ca’ Foscari Venezia - Centro di Ricerca sulla Didattica delle Lingue (Curatore)
Università Ca’ Foscari Venezia - Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati (Curatore)
Editore:
Edizioni Ca’ Foscari - Venice University PressData:
2025Formato
application/pdf (2.93 MB)
Soggetto
• Intralingual translation • Educational linguistics • Mediation • Teaching the mother tongue • Multilingual assessment • Teacher cognition • Data-driven learning • Corpora • BICS/CALP • CEFR Companion Volume • Italian as the mother tongue • Spoken language • Glocal testing • Soft skills • Adult learners • Language teacher education • Language variation • Russian as a foreign language • University learners • Teaching special languages • Language education • Cross-linguistic mediation • Teaching grammar • Educational Linguistics • Case study • Written production • Multilingualism • CLIL • Teaching Italian • Textbooks





